Rekrutacja handlowców i specjalistów sprzedaży – dlaczego warto zlecić specjalistom?
Poszukiwanie odpowiednich pracowników do firmy jest dużym wyzwaniem, co dotyczy również rekrutacji specjalistów ds. sprzedaży i handlowców. Znalezienie kandydata, który spełni Twoje oczekiwania to trudne i czasochłonne zadanie. Żeby ograniczyć ryzyko zatrudnienia pracownika, który nie ma pożądanych umiejętności, warto wziąć pod uwagę skorzystanie z pomocy specjalistów.
Jakie korzyści odniesie Twoja firma?
Tylko dobrze dobrana strategia i nowoczesne metody działania mogą przynieść efekty w postaci znalezienia właściwych kandydatów w jak najkrótszym czasie i z uwzględnieniem możliwe jak najniższego budżetu. Prawdopodobnie wielu z nas miało już do czynienia z rekrutacjami, w ramach których otrzymałeś dziesiątki, a nawet setki CV. Wśród kandydatów nie udało się znaleźć jednak nikogo odpowiedniego, a to spowodowało straty czasu i kapitału.
Bazując na wsparciu fachowców, szybko znajdziesz handlowców i specjalistów ds. sprzedaży, którzy spełnią Twoje oczekiwania. Wieloletnie doświadczenie i wypracowane metody działania pozwolą nam wybrać kandydatów, którzy mają odpowiednią wiedzę do pracy w tej branży i sprawdzą się jako specjaliści w Twojej firmie.
Zajmij się swoim biznesem, a nam pozostaw kwestię znalezienia specjalistów, którzy pomogą Ci rozwijać działalność. Jak działamy?
Określimy cel rekrutacji i profil idealnego kandydata
Pierwszym etapem poszukiwania handlowca czy specjalisty ds. sprzedaży jest ustalenie, co chcesz osiągnąć, zatrudniając go. Jakie masz oczekiwania odnośnie do tego kandydata? Czy ma to być osoba początkująca, sprzedawca mający średnie doświadczenie czy też może handlowiec, który w Twojej firmie ma odpowiadać za działania w danym województwie?
Jeśli potrzebujesz wybitnego specjalisty z dużym doświadczeniem, to bardzo prawdopodobne, że trudno będzie go znaleźć wśród poszukujących zatrudnienia. Dlatego taka rekrutacja będzie wymagać szczególnego podejścia i dokładnego przeanalizowania fachowców dostępnych na rynku.
Przygotujemy profil idealnego kandydata, który uwzględni m.in. metrykę, charakter, oczekiwane kompetencje. Ustalimy z Tobą, jakie cechy pracownika są dla Ciebie najważniejsze, a które mają mniejsze znaczenie. Poziom spełnienia poszczególnych kryteriów będziemy oceniać w skali od 0 do 10. Ważne, żebyś określił, jakiego wyniku oczekujesz w danej kategorii.
Przygotujemy pełny opis stanowiska
Kolejnym ważnym etapem poszukiwań idealnego pracownika jest przygotowanie opisu stanowiska. Ustalimy, kogo szukasz i jakie masz odnośnie do niego wymagania. Taki opis będzie zawierać wiele kluczowych informacji. Ustalimy takie kwestie, jak:
- Edukacja – czy kandydat na handlowca czy specjalistę ds. sprzedaży ma mieć ukończone studia kierunkowe? A może wystarczy Ci, że posiada on kursy i szkolenia związane z taką pracą?
- Osiągnięcia – może to być jeden z kluczowych aspektów. Jakiego dorobku zawodowego oczekujesz od kandydata? Jak powinien on udokumentować swoje dokonania?
- Umiejętności – czyli nie tylko kompetencje zawodowe, ale również inne.
Koniecznie należy ustalić również nazwę stanowiska, żeby kandydaci wiedzieli, kogo szukasz. Nieodpowiednie nazewnictwo może spowodować, że szukający pracy w ogóle nie zainteresują się Twoją ofertą.
Pomożemy Ci sformułować atrakcyjne ogłoszenie
Treść ogłoszenia o pracę powinna zwracać uwagę zainteresowanych. Przede wszystkim przeanalizujemy, do kogo powinno być ono kierowane. Do kobiet czy mężczyzn? Do jakiego pokolenia należy kandydat i ile przypuszczalnie ma lat?
Więcej o rekrutacji pracowników i specjalistów przeczytasz: https://szymonlach.com/rekrutacja-specjalistow-i-pracownikow-sprzedazy/
Czego oczekują takie osoby i czym możesz je zachęcić do pracy w swojej firmie? Oczywiście w ogłoszeniu muszą się znaleźć informacje o Twoich wymaganiach, ale to nie oznacza, że całość ma być sztampowa. Jeśli skorzystasz z naszej pomocy, to możesz mieć pewność, że uzyskasz wyróżniające się na tle innych ogłoszenie, które skutecznie zachęci szukających pracy do zainteresowania się Twoją ofertą.