31 lipca 2020

Czym jest wsparcie informatyczne firm?

Informatyka jest stałym elementem funkcjonowania każdej firmy. Unowocześnienie procesów produkcji, handlu czy usług oraz wzrost oczekiwań klientów sprawiają, że trudno wyobrazić sobie przetrwanie w świecie biznesu bez komputerów, serwerów i baz danych. Jest to dziedzina wymagająca ukierunkowanej wiedzy, umiejętności i dostępu do produktów informatycznych. Dlatego też wielu przedsiębiorców decyduje się na outsourcing IT.

Co to właściwie znaczy?

Pojęcie outsourcingu pojawiło się w polskiej rzeczywistości już kilkadziesiąt lat temu, wyprzedzając intensywną cyfryzację i wprowadzenie komputerów do większości dziedzin życia. Tematycznie nie jest ono związane z informatyką, chociaż właśnie w tej dziedzinie zadomowiło się najintensywniej. Termin ten pochodzi z języka angielskiego, w którym zwrot outside-resource-using oznacza korzystanie z zewnętrznych źródeł.

W praktyce oznacza to powierzenie zadań z określonej dziedziny działalności przedsiębiorstwa firmom zewnętrznym, które wykonają te zadania taniej, szybciej i z lepszym efektem. Outsourcing IT obejmuje działania związane z instalacją, utrzymaniem i naprawami sprzętu komputerowego, a także wewnętrznych sieci informatycznych i systemów przechowywania danych. 

Wsparcie informatyczne jest doskonałą alternatywą dla opcji tworzenia samodzielnych działów informatycznych w firmie i zatrudniania w nich wykwalifikowanych pracowników. Nie tylko pozwala obniżyć koszty związane z obsługą sieci, ale też stwarza znacznie więcej możliwości w zakresie jej utrzymania, rozbudowy, napraw czy zabezpieczania danych. Do innych zalet outsourcingu IT można zaliczyć:

  • dostęp do najnowszej wiedzy technologicznej i specjalistycznej,
  • dostęp do nowych produktów (np. oprogramowania czy systemów zabezpieczeń),
  • ograniczenie czasu poświęconego na obsługę informatyczną,
  • błyskawiczne usuwanie wszystkich usterek i problemów, niezależnie od ich natury (dostęp do specjalistów z różnych obszarów informatyki),
  • możliwość świadczenia usługi typu Helpdesk,
  • możliwość wyeliminowania problemów związanych z zatrudnianiem wyspecjalizowanych pracowników, ich szkoleniem, rozliczaniem urlopów, badań lekarskich czy fluktuacją,
  • ograniczenie kosztów związanych z wyposażeniem w narzędzia diagnostyczne i warsztat pracy informatyków,
  • możliwość korzystania ze wsparcia informatycznego tylko w zakresie konkretnych usług.

Może Cię zainteresować: Jak poradzić sobie bez informatyka w firmie?

W jakich firmach warto postawić na wsparcie informatyczne?

Outsourcing IT jest specyficzną usługą, z której teoretycznie może skorzystać każdy przedsiębiorca. Wynika to z faktu, że firmy informatyczne umożliwiają podjęcie współpracy w określonym zakresie, optymalnie dopasowanym do potrzeb klienta. Wybierając outsourcing pełny lub selektywny można decydować o tym, które obszary IT będą objęte usługą.

Przykładowo firma architektoniczna z kilkunastoma pracowniami projektowymi może zlecić usługodawcy utrzymanie sprzętu w pełnej sprawności. Dla banku czy towarzystwa ubezpieczeniowego najistotniejsze będą bezpieczeństwo danych i stabilność oraz duża przepustowość łączy z sieciami zewnętrznymi. Natomiast mała kancelaria może ograniczyć potrzeby do naprawy komputerów w przypadku ich awarii.

Pomimo możliwości dostosowania oferty i zakresu usług oraz ogólnego przekonania, że wsparcie informatyczne jest rozwiązaniem dla każdego przedsiębiorcy, nie wszyscy się na nie decydują. Wynika to przede wszystkim z indywidualnych poglądów, a często też z możliwości finansowych podmiotu, który może sobie pozwolić na profesjonalną firmę outsourcingową lub musi się ograniczyć do pomocy studentów informatyki.

Wsparcie informatyczne najlepiej sprawdza się w firmach, w których nie ma działu IT lub też jego obowiązki powierza się pracownikom innych działów, oddelegowanych na odpowiednie szkolenia. Może też stanowić uzupełnienie pracy działu IT, który realizuje bieżące zadania. Firma zewnętrzna jest wynajmowana do wdrażania innowacji czy rozwiązywania globalnych problemów.

Kto oferuje outsourcing IT na terenie Śląska?

Jeśli jesteś przedsiębiorcą firmy, która działa na terenie Śląska i Zagłębia oraz poszukujesz wsparcia informatycznego, znajdziesz je w ABC Komputery Meskomp. Firma od kilkunastu lat świadczy usługi z branży informatycznej. Jej specjalnością jest również outsourcing IT. Obejmuje on bogatą ofertę usług takich jak administrowanie serwerami, sieciami komputerowymi i systemami pamięci masowej, audyty informatyczne, wdrażanie systemów, Helpdesk i wiele innych.

SHARE:
FIRMA I BIURO, USŁUGI 0 Replies to “Czym jest wsparcie informatyczne firm?”
Tomek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *