9 kwietnia 2018

Marketing społecznościowy wsparciem Twojego biznesu

Media społecznościowe to potęga w dzisiejszych czasach, dlatego nie możesz o nich zapomnieć w trakcie planowania działań marketingowych dla swojej marki. Inwestycja w marketing społecznościowy to obecnie absolutna konieczność dla każdej marki – niezależnie od branży czy grupy docelowej! Tradycyjne formy reklamy coraz bardziej tracą na znaczeniu, właśnie na rzecz social media.

Czym jest marketing społecznościowy? To szereg działań, które mają za zadanie budować świadomość na temat danej marki w social media oraz budowanie ruchu przychodzącego. Reklamy w mediach społecznościowych dają możliwość znacznie łatwiejszego dostępu do grupy docelowej niż pozostałe metody marketingu internetowego, co przekłada się na znacznie wyższy zwrot z inwestycji.

Jak tworzyć dobrą reklamę w mediach społecznościowych?

Jak reklamować się na Facebooku? Jak skonstruować skuteczną reklamę firmy dla potrzeb YouTube? Tworzenie treści, które pomogą Ci dotrzeć do potencjalnych klientów nie jest łatwe. Co gorsza, w tej dziedzinie trudno raczej znaleźć jakikolwiek „złoty środek” – stworzenie odpowiedniego przekazu marketingowego wymaga wielu testów i analiz dotychczas przeprowadzonych działań.

Zastanawiasz się czy przekaz Twojej firmy w mediach społecznościowych jest właściwy? Kluczem do odpowiedzi na to pytanie byłoby przeprowadzenie rzetelnej analizy danych dotyczących reakcji odbiorców na działania marketingowe prowadzone przez Twoją firmę. Niestety, tego rodzaju informacje bardzo często są rozproszone w różnych miejscach, a ich zebranie wymaga sporo czasu i cierpliwości.

Siła mediów społecznościowych

Portale społecznościowe w coraz większym stopniu stają się głównym miejscem aktywności internautów. Coraz częściej media społecznościowe przejmują rolę nie tylko komunikatorów internetowych, lecz nawet stron z newsami – badania pokazują, że coraz częściej internauci ograniczają się do treści znalezionych w social media właśnie, nie poszukując ich nigdzie indziej.

Media społecznościowe to już nie tylko Facebook czy Twitter (choć ten drugi używany jest w Polsce głównie przez polityków). To także portale z treściami graficznymi, jak choćby Instagram (zdjęcia) czy YouTube (platforma do dzielenia się video). Ciekawym zjawiskiem jest także portal Wykop, skupiający niewielką, aczkolwiek mocno zaangażowaną społeczność.

Innym, równie popularnym, medium używanym do reklamy są blogi. Obok współpracy ze znanymi blogerami, wiele firm decyduje się również na stworzenie własnego bloga reklamowego, który dedykowany jest ich ofercie. W takim wypadku, blog staje się rodzajem platformy przekazującej wyczerpujące informacje o produktach i usługach danej marki.

SHARE:
MARKETING 0 Replies to “Marketing społecznościowy wsparciem Twojego biznesu”
Tomek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *