16 marca 2018

Direct marketing – marketing bezpośredni

Inwestycja w reklamę skierowaną do miliona anonimowych użytkowników? A może w tworzenie spersonalizowanych komunikatów, biorących pod uwagę potrzeby i preferencje pojedynczych konsumentów? Odpowiedzi na te pytania poszukuje większość firm funkcjonujących na rynku. Jak dowodzą liczne badania, w większości przypadków okazuje się, że to właśnie indywidualne podejście marketingu bezpośredniego przekłada się na wymierne korzyści dla przedsiębiorstw.

Marketing bezpośredni, czyli direct marketing, rozumiany jest jako specyficzna odmiana bezpośredniej komunikacji firmy z klientem. Jej podstawą jest dostarczaniem klientom maksymalnie spersonalizowanych przekazów, opartych na ich realnych potrzebach i preferencjach. Z drugiej strony, wartościowa więź zwiększa lojalność klientów, którzy są bardziej zmotywowani do skorzystania z oferty produktów i usług oferowanych im przez daną markę.

Dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców?

Istnieje wiele narzędzie, dzięki którym firmy prowadzą działania marketingu bezpośredniego. Jednymi z najczęściej stosowanych są przesyłki pocztowe, zawierające foldery reklamowe lub próbki produktów, telemarketing, polegający na rozmowie z obecnymi lub potencjalnymi klientami oraz emisja spotów reklamowych, umożliwiających natychmiastowe złożenie zamówienia dzięki kontaktowi przez bezpłatną linię telefoniczną.

Istotą marketingu bezpośredniego jest dostarczenie nabywcy wszystkich informacji mających kluczowe znaczenie dla podjętej przez niego decyzji oraz wskazanie mu kanałów zwrotnej odpowiedzi na spersonalizowany komunikat. Firmy zainteresowane promocją bezpośrednią zachęcamy do skorzystania z wiedzy i doświadczenia specjalistów directU w Inowrocławiu.

SHARE:
MARKETING 0 Replies to “Direct marketing – marketing bezpośredni”
Tomek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *