22 stycznia 2020

CRM dla firmy? Warto szukać rozwiązań dedykowanych dla branż

Właściwa obsługa klienta powinna być fundamentem działania każdej firmy. Wpływa ona bowiem bezpośrednio na budowanie odpowiednich relacji na linii klient-firma. Procesy tworzenia relacji z klientem oraz lojalności skutecznie wspierają systemy CRM (Customer Relationship Management), które można dostosować do wymogów każdej branży. Jak wybrać system CRM dla swojej firmy, jakie funkcje można on posiadać i jakie korzyści może ze sobą nieść wdrożenie takiego oprogramowania – o tym warto wiedzieć, jeśli zależy nam na rozwoju naszej firmy.

Uniwersalność systemów CRM

Branża logistyczna, energetyczna, przemysłowa, a nawet zbrojeniowa – system CRM jest narzędziem, które można dostosować do bardzo rozmaitych branż. Jego wdrożenie pomaga w budowaniu, utrzymywaniu oraz rozwijaniu relacji z klientem. Dzięki ogromnej uniwersalności aplikacje CRM sprawdzają się obecnie w wielu różnorodnych branżach. Aby były precyzyjnie dostosowane do potrzeb danej firmy, konieczne jest określenie wszystkich oczekiwań odnośnie systemu, zbadanie potrzeb osób, które będą nim zarządzały oraz wszystkich przyszłych użytkowników tego oprogramowania. Firmy wdrażające oprogramowanie CRM w przedsiębiorstwach są w stanie stworzyć rozwiązania idealnie pasujące do potrzeb danej firmy. Analiza przedwdrożeniowa dostarcza informacji, które są niezbędne do dopasowania odpowiednich modułów – do zarządzania danymi klientów, budowania relacji, koordynacji pracy w firmie, komunikacji czy raportowania. Dedykowane systemy CRM pomagają ponadto w tworzeniu personalizowanych ofert, obsługują zamówienia, wspierają realizację projektów oraz obsługę zasobów zarządzając towarami. Łatwy dostęp do danych klientów oraz historii kontaktów na wielu urządzeniach to dodatkowe zalety, które sprawiają, że zarządzanie relacjami z klientem staje się niezwykle proste i efektywne.

Jakie branże korzystają z systemów CRM?

Uniwersalność programów CRM sprawia, że znajdują one zastosowanie w bardzo wielu branżach. W branży kurierskiej systemy te skutecznie zarządzają dostawami przesyłek oraz bezawaryjnym przepływem informacji. W dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce oprogramowanie CRM pomaga zautomatyzować procesy sprzedaży, pozwala również utrzymywać dobre relacje z klientem oraz koordynować działania związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. System informatyczny w Call Center umożliwia zarządzanie ogromnymi bazami danych, może być też integrowany z innymi systemami informatycznymi. Wszystko po to, aby jak najlepiej obsługiwać klientów. Aplikacje CRM znajdują zastosowanie także w branży przemysłowej, w której bardzo duża liczba operacji może wymagać wzmożonego nadzoru. Systemy CRM coraz bardziej docenia również branża medyczna, w której konieczna jest właściwa obsługa bardzo dużych baz klientów. Branża zbrojeniowa meblarska, budowlana, a także sanitarna, kosmetyczna i rolnicza – tam też sprawdzają się systemy CRM, skutecznie pomagając w budowaniu dobrych relacji z klientami. Warto sprawdzić możliwości oprogramowania CRM we własnym przedsiębiorstwie korzystając z bezpłatnej wersji DEMO udostępnianej przez firmy projektujące tego typu systemy.

Zarządzanie informacjami o kontrahentach
Zarządzanie informacjami o kontrahentach fot. gonetcrm.pl

Procesy wymagające precyzyjnych rozwiązań

Gromadzenie danych oraz zarządzanie nimi, obsługa zamówień czy analityka pracy – to tylko niektóre z bardzo wielu funkcjonalności współczesnych systemów CRM. Oprogramowanie służące do budowania relacji z klientami ma przede wszystkim pomagać w gromadzeniu danych dotyczących zarówno samych klientów, jak również ich kontaktów z naszą firmą. W systemach CRM można przechowywać dane teleadresowe, rejestracyjne oraz inne specyficzne dla danej branży dane kontrahentów, które morą być wyszukiwane i zaprezentowane w określony sposób. Zastosowanie systemu CRM pozwala szybko wyszukać konkretnego klienta po nazwie bądź numerze telefonu. Oprogramowanie to umożliwia też pogrupowanie kontrahentów według danych kryteriów. Wśród procesów wspomaganych skutecznie przez aplikacje CRM jest gromadzenie oraz zarządzanie dokumentami i załącznikami zapisanymi w bazie danych. Rejestr dokumentów umożliwia ujednolicenie wzorców stosowanych w obrębie danej firmy. Rozwiązanie takie pomaga między innymi w tworzeniu ofert i zamówień klientów. Zastosowanie modułów CRM pozwala tworzyć dokumenty w atrakcyjnej formie graficznej – zarówno poprzez przygotowywanie nowych form, jak też dostosowywanie tych już istniejących. Niezwykle praktyczne są również opcje integracji oprogramowania CRM z zewnętrznymi programami do fakturowania bądź obsługi połączeń telefonicznych. Zwiększa to efektywność działań, bez konieczności tworzenia nowych rozwiązań.

Historia relacji z klientem
Historia relacji z klientem. fot. gonetcrm.pl

Rola case study w procesie wyboru dostawcy

Case study, czyli studium przypadku, pozwala w przystępny sposób opisać zrealizowane przez daną firmę projekty. Dla kontrahenta zainteresowanego usługą jest to ważna informacja mogąca mieć duży wpływ na decyzję dotyczącą ewentualnej współpracy. W przypadku systemów CRM, poprzez analizę case study możemy dowiedzieć się, w jaki sposób usługi umożliwiają usprawnienie działań czy też rozwiązanie problemów w firmie z określonej branży. Na podstawie konkretnych przykładów możemy się dowiedzieć, jak skuteczne jest zastosowanie określonych modułów. Dlatego analiza case study ma tak duże znaczenie w procesie wyboru dostawcy usług. Analizując rozwiązania zastosowane w rozmaitych przedsiębiorstwach możemy dowiedzieć się, jakie funkcjonalności oraz moduły sprawdzają się w poszczególnych branżach. W efekcie łatwiej nam będzie wybrać moduły odpowiednie do naszych potrzeb.

Skorzystaj z oferty demo CRM

Jeśli opisy funkcjonalności są niewystarczające do tego, by podjąć decyzję zakupową, warto wtedy skorzystać z bardziej zaawansowanych rozwiązań. Firma GoNet CRM przygotowała dla swoich klientów darmową wersję demonstracyjną swojego oprogramowania. Rozwiązanie tego typu pozwala wygodnie przetestować produkt bez jakichkolwiek kosztów. GoNet CRM jest firmą obecną na rynku od ponad 15 oferującą swoim klientom zaawansowane oprogramowanie CRM tworzone na miarę indywidualnych potrzeb. Wybierając produkty tej firmy możemy liczyć na rozwiązania stworzone na miarę, pozwalające w znaczący sposób usprawnić obsługę klienta.

SHARE:
FIRMA I BIURO 0 Replies to “CRM dla firmy? Warto szukać rozwiązań dedykowanych dla branż”
Tomek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *